het resultaat van jouw investering

Divider

We moeten het niet onder stoelen of banken steken: een logo, huisstijl en website laten ontwerpen is een flinke investering. En als goeie ondernemer verwacht je van een investering dat die opbrengt. Wat zo’n (re-)design precies kan betekenen voor jouw onderneming, lees je hieronder in het relaas van Sam Van In, zaakvoerder van Van In Aandrijvingen. IN.DRUK ontwierp voor hen een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en bouwde een nieuwe website.

“Onze omzet is in 2018 meer dan verdubbeld tgo. 2017. Dat is niet alleen te wijten aan de nieuwe huisstijl en website door IN.DRUK. Maar het speelde wel een belangrijke rol. Die “renovatie” betekende de katalysator van onze groei. We hebben meer succes bij nieuwe klanten en meer mensen vinden de weg naar ons bedrijf.  Wij zijn zeer tevreden!” – Sam Van In, Van In Aandrijvingen

“Design is the silent ambassador of your brand.” – Paul Rand

Sam Van In
OUDE HUISSTIJL EN WEBSITE

  • weinig potentiële klanten vonden hun weg naar ons
  • we hadden een fout imago
  • prospecten waren moeilijk te overtuigen van onze kwaliteiten

NIEUWE HUISSTIJL EN WEBSITE

  • veel positieve feedback van klanten en prospecten
  • een maand na oplevering nieuwe klanten gemaakt
  • een katalysator voor onze groei

“Ik ben eigenaar van een familiebedrijf, Van In Aandrijvingen, dat bestaat sinds 1927 en daarmee de 3de generatie die erin stapt. 5 jaar geleden stapte ik aan boord omdat ik absoluut potentieel zag in onze zaak. Onmiddellijk werd ik geconfronteerd met een aantal pijnpunten. Mijn verantwoordelijkheid binnen het bedrijf is namelijk in hoofdzaak de sales. In dat kader bezoek ik geregeld (potentiële) klanten. Ons online visitekaartje, onze website, was onaantrekkelijk, inhoudelijk incorrect, heel verouderd. Prospecten overtuigen van ons bedrijf was dus een hele moeilijke klus. Ondanks het feit dat wij wel degelijk een zeer dynamisch bedrijf zijn, liep het bij het maken van onze eerste indruk helemaal mis. Daardoor kregen we gelijk de perceptie tegen.

Bovendien vonden heel weinig mensen zelf de weg naar ons. Ons bedrijf was door de verouderde website moeilijk vindbaar op het internet en we waren niet vertegenwoordigd op sociale media. De eerste jaren creëerde ik financiële ademruimte om onze website onder handen te nemen. Ik was er immers, ten onrechte, van overtuigd dat een goeie, performante website handenvol geld kost. 

Toen we klaar waren om die investering te doen, schreven we 3 verschillende partijen aan voor een offerte om de website, het logo en de algemene ‘look and feel’ van ons bedrijf onder handen te nemen. Bij Jill hadden we vanaf het eerste contact het beste gevoel. Haar snelle respons, bereikbaarheid en meedenken met de klant bevielen ons enorm. Ook de kostprijs viel beter mee dan verwacht. Haar offerte was heel concurrentieel in vergelijking met haar concullega’s.

Zoals in het begin aangehaald, is ons bedrijf een familiebedrijf met een zeer lange traditie. Mijn vader runt de zaak al 40 jaar en heeft ongelofelijk veel kennis en expertise. Maar … hij houdt graag vast aan de dingen van vroeger. Daarom was hij in het begin erg sceptisch om de website en het logo te veranderen. Toch was ook hij gecharmeerd door de aanpak van IN.DRUK waardoor we de knoop konden doorhakken en besloten om voor hen te kiezen.

Werkwijze
Over het hele proces: van het ontwerp van het logo tot aan de oplevering van de website, tot de opvolging na de oplevering toe kan ik alleen maar positief zijn. Alle deadlines werden gerespecteerd, vragen of opmerkingen werden heel snel beantwoord. Over het eindresultaat zijn we binnen ons bedrijf dan ook heel tevreden.

Resultaat
En dan het belangrijkste van heel het proces. We kregen heel veel positieve feedback van o.a. onze klanten nadat ze ons nieuwe logo en de website hadden bekeken. In de maand na de oplevering van de website maakten we al een aantal nieuwe contacten doordat mensen ons zelf opbelden omdat ze ons gevonden hadden op het internet: via sociale media, via de website, … Uit deze nieuwe contacten zijn klanten voortgekomen die nu op regelmatige basis bestellen.
Onze omzet is in 2018 meer dan verdubbeld in vergelijking met 2017. Dat is natuurlijk niet alleen te wijten aan de nieuwe huisstijl en website door IN.DRUK. Maar het speelde wel een belangrijke rol. Die “renovatie” betekende de katalysator van onze groei. We hebben meer succes bij potentiële klanten en meer mensen vinden de weg naar ons bedrijf.  W
ij zijn een zeer tevreden klant en kunnen IN.DRUK alleen maar promoten.

vernieuwing van het logo

Divider
Oud logo Van In
Evolutie logo Van In

Het logo kwam vroeger in meerdere vormen voor. Vaak met een kleine wijziging hier of daar. Zelden exact hetzelfde. Het logo was verouderd en gaf daardoor de indruk dat Van In Aandrijvingen ook een verouderd bedrijf zou zijn. Niets is minder waar! Door hun up to date aanpak en know how depanneren ze heel wat topbedrijven binnen de 24u. Alleen hadden ze de perceptie tegen door hun huisstijl.
Door die aan te passen, is de eerste indruk wel juist. En de metalen touch die het visitekaartje meekreeg die kan dat alleen maar onderstrepen.

Divider
  • ontwerp logo

  • ontwerp naamkaartje

  • druk naamkaartje

Van In naamkaartje

restyling van de website

Divider
de oude website van Van In
Website Van In

Van In Aandrijvingen had al jaren een website. Alleen was er de laatste jaren niets meer aan veranderd. Hij zag er gedateerd uit en strookte niet met het dynamische bedrijf dat Van In Aandrijvingen is.
De nieuwe website geeft bezoekers een helder beeld van het bedrijf en de medewerkers van Van In Aandrijvingen. Potentiële klanten vinden het bedrijf online veel beter terug omdat we tijdens de opbouw rekening hebben gehouden met SEO. Ook het aanmaken van een goed “Google Mijn Bedrijf”-profiel helpt hierbij.

Divider
  • strategisch advies

  • content

  • fotoshoot

  • website

  • social media

Bezoek deze website

is jouw huisstijl en/of website aan renovatie toe?

Divider

Zoals je kon lezen kan een verouderde huisstijl of website je bedrijf behoorlijk wat stokken in de wielen steken. Het houdt je groei tegen! Wil je net zoals Van In Aandrijvingen betere resultaten boeken? Boek dan vandaag nog een vrijblijvend adviesgesprek.

YES! Ik wil een adviesgesprek!

Of ontvang je graag een optimalisatierapport met een analyse van je logo, look & feel en de website samen met de opsomming van de verbeterpunten? Vraag dan vandaag nog je offerte aan. Of je die optimalisatie nadien door IN.DRUK laat doen of niet, daar ben je uiteraard helemaal vrij in.

YES! Ik wil een offerte voor een rapport!

branding

kleine divider

“Products are made in the factory but brands are created in the mind.”

Branding is niet hetzelfde als een huisstijl. Maar ze zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Branding is de manier waarop de consument jouw “merk” of “bedrijf” beleeft. Welke waarden men aan je koppelt. Hoe jij je onderscheidt van je concurrent. Het is jouw unieke verhaal dat omschrijft wie jij bent en waar jouw bedrijf voor staat.

Om die beleving tot een succesverhaal te maken heb je een goeie huisstijl en bijhorende communicatie nodig. Die geven jouw eigenschappen immers een gezicht. Branding is het nadenken over die beleving en het visualiseren ervan. Alle elementen van jouw bedrijf waarmee je klant in contact komt onder de loep nemen en op elkaar afstemmen. Gaande van de telefoon opnemen, de handtekening in je mail, je factuur, de belettering van je wagen, wat je medewerkers dragen in je winkel tot je signalisatie toe. In print én online. Daar help ik je graag bij want dat wil jij toch ook professioneel aanpakken?

samen indruk maken

LAAT ONS ER METEEN AAN BEGINNEN

CONTACTEER ME