Wist je dat je slechts 3 seconden hebt om een professionele indruk te maken? 3 seconden! Dat is echt niks hè. 1. 2. 3. En BAM, men heeft “een mening” over je. Of die nu strookt met de waarheid of niet, ze is er.
En ze beïnvloedt de hele perceptie die mensen over jou en bij uitbreiding je bedrijf hebben. Heb je dus crappy visitekaartjes of een slechte website? Dan is de kans groot dat mensen ook concluderen dat de dienst of het product dat je aanbiedt wel navenant zal zijn. Dus bye bye nieuwe klant!
Tel daar nog eens bij dat mensen jou en je bedrijf 7 tot 11 keer moeten zien voorbijkomen vooraleer men jou vertrouwt, of voor men overweegt om misschien, eventueel iets bij jou te kopen.
Visuele communicatie is dus écht meer dan het opleuken van je huisstijl en je branding. Het is veel meer dan wat fun voor mensen die teveel tijd hebben of handig zijn met een computer. Er zit een strategie achter. En die bepaal je samen met jouw designer. Alleen op die manier kan jij je presenteren als de expert die je bent. Alleen op die manier kan je serieus genomen worden door de mensen die je graag als klant zou hebben.
Door consequent en consistent jouw zorgvuldig uitgekiende huisstijl en branding in te zetten, bouw je vertrouwen op. Eerst komt dat vertrouwen er door de touch points, door de contacten die je bedrijf met je (toekomstige) klanten heeft: website, brochure, kaart, handtekening, social media, … Daarna krijg je pas de kans om dat vertrouwen te bestendigen als je voor de klant mag werken.
Zorg ervoor dat je dat zorgvuldig opgebouwde vertrouwen koestert. Want vertrouwen komt te voet maar gaat te paard. Toch?