Als ondernemer zijn er heel wat spelregels te volgen. Niet meteen waar je van droomde toen je je zaak startte, I know, maar het is wel iets waar je mee bezig moet zijn. Anders ben je vroeg of laat de sigaar. Ook als je je business online brengt, is dat niet anders. Remember: of je “in regel bent” is heel makkelijk te controleren door de overheid. 🔍 Een rondje surfen vanuit de luie zetel en the job is done.
📌 Op je website moet minstens volgende info staan. Zéker als je een webshop hebt!
✅ BTW-nummer
✅ je adres
✅ je contactgegevens
✅ waar men met klachten terecht kan
✅ je privacy policy (en dat is way beyond een cookie banner)
✅ je algemene voorwaarden
✅ de precieze prijs (belastingen en al inbegrepen)
✅ betaalmogelijkheden
✅ leveringswijze
✅ verzendkosten (als je een webshop hebt)
✅ bij digitale inhoud: de compatibiliteit, systeemvereisten
En ik kan nog wel even doorgaan. Sommige zaken zijn ook gewoon puur klantvriendelijkheid. Je retour policy bijvoorbeeld.
📲 Ook als je via Instagram of Facebook verkoopt, moet je klant deze info makkelijk kunnen terugvinden. Dat kan door te verwijzen naar je webshop.
Je moet je klant ook ALTIJD een bevestiging van bestelling sturen.
⁉️ Regelt je webdesigner die juridische mallemolen niet?
‼️ Euhm, nee. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de content op je website. Een webdesigner kan die content voor je stylen en herschrijven zodat hij blijft plakken. But don’t shoot the messenger! Een ontwerper is géén advocaat. Ieder zijn specialiteit. We hebben wel een adviserende functie. “Just is just.” Daarom heb ik besloten om voortaan samen te werken met een jurist gespecialiseerd in deze materie. Je krijgt als klant de keuze of je die juridische checkup wil laten doen of niet. The choice is yours!
Heb je hulp nodig met je website?
Stuur me een mailtje: info@in-druk.be