We houden van beweging op ons scherm. Er wordt zelfs voorspeld dat tegen eind 2019 80% van de content uit video zal bestaan. Of het écht zo’n vaart zal lopen weet ik niet. Maar dat video al even aan een flinke opmars bezig is, dat staat vast.
Op Facebook word je er zelfs voor beloond dankzij de “video ranking”. Hoe langer je filmpje is, hoe meer Facebook dat kan waarderen. Als dat filmpje natuurlijk ook langer wordt bekeken. Hier loeren immers advertentie-opportuniteiten voor Facebook om de hoek. 🙂
Ook op Instagram kan je filmpjes posten. GIF’s lukken tot hiertoe nog niet maar er zijn andere mogelijkheden. Kijk eens op mijn Instagram-profiel.
Beweging is niet alleen leuk in je Facebook newsfeed of als Instagram post. Je kunt ook GIF’s Twitteren. Zelfs in je mails geeft dit mogelijkheden! Denk maar aan je handtekening. Een klein bewegend detail zorgt ervoor dat je mailtje beter bij blijft bij de lezer. En die beweging is ook goed toe te passen in je nieuwsbrief of e-mailing.
Ik herinner me dat iemand zei dat ik geen bewegende dingetjes kon maken … Euhm, yes I can. 😉