Facebook verandert de spelregels ten nadele van bedrijfspagina’s

Nieuwe Facebookregels

 

Mark Zuckerberg kondigde het op 12 januari al aan: de spelregels voor het opbouwen van de newsfeed worden aangepast. Om kans te maken om in een newsfeed te verschijnen is het belangrijk om conversatie te stimuleren. Informatieve berichten zullen dus minder en minder een plaats kunnen veroveren. Grote verliezer hier zijn de bedrijfspagina’s. Zij zullen hier het meeste onder lijden. Op dit ogenblik wordt hun post nog maar aan 5% van hun volgers getoond. Dat wordt nog minder! Vooral door hun advertentie te boosten, lees er geld aan te besteden, verzekeren ze zich van een plaats in de newsfeed van hun volgers.

Volgens Zuckerberg zijn deze nieuwe regels nodig om meer nuttige content op Facebook te tonen. Volgens mij om meer centjes voor Zuckerberg te vergaren. 😉

Lees hier het volledige bericht van Mark Zuckerberg.

Anyway, het is wat het is en “we have to deal with it”.

Hoe kunnen we er toch voor zorgen om zichtbaar te blijven?
  1. Zorg ervoor dat de inhoud van je bericht vlot te delen is.
  2. Stimuleer conversatie met je post door bijvoorbeeld live te gaan en vragen te stellen, door in je post naar reacties te vragen, door events te organiseren, …
  3. Vraag je volgers om hun instellingen aan te passen zodat ze jouw posts niet missen. Dit doe je als volgt:

DESKTOP
Klik op de drie bolletjes naast ‘Nieuwsoverzicht’ (links van je tijdlijn).
Kies ‘Voorkeuren bewerken’, klik op ‘Geef aan van wie je het eerst berichten wilt zien’ en kies daar voor “Jill Geens Indruk” .

MOBILE
Klik op het hamburgermenu, scrol naar ‘Help en instellingen’ (helemaal naar beneden) en kies ‘Voorkeuren voor nieuwsoverzicht’.
Daar kies je ‘Geef aan van wie je het eerst berichten wilt zien’ en duidt “Jill Geens – in.druk” aan.

Wat is de beste methode?

Zorg dat je niet enkel van Facebook afhangt en communiceer ook via andere kanalen. Een mailing via de post of een e-mailing behalen ook nog altijd goeie resultaten. Grote troef daar is dat je weet wie je aanschrijft. Bij Facebook blijft dat een tombola.

Hulp nodig bij je communicatie? Neem dan vandaag nog contact op: info@in-druk.be of 0479922735.
Ik help je graag.

 

(bron: Frankwatching)

By |2018-01-17T10:27:24+00:00januari 15th, 2018|Actueel, Tips|