Website bovenaan Google

Hoe komt jouw website bovenaan bij Google?

Dat willen we allicht allemaal wel bereiken. En sommigen slagen er ook in! Welke toverformule gebruiken ze dan om daar te geraken? Of is het “pure chance”? Of een combinatie van allebei?

Er zijn sowieso een heleboel spelregels waaraan je je moet houden om goed te scoren bij Google. En een aantal dingen die je in het achterhoofd moet houden.

Technisch

Je hebt de technische kant van de zaak. Onderstaand enkele zaken waar je webdesigner voor kan zorgen.

Content

Maar er is meer … Ook wat je op je website zet is namelijk belangrijk. De content dus! Je webdesigner adviseert je hierbij. Een greep uit de spelregels waar je rekening mee moet houden.

  • duidelijk geschreven inhoud
  • geen “duplicate” content (herhalen van reeds gepubliceerde inhoud)
  • zorg voor regelmatige updates of het aanvullen van de website
  • zet goede keywords in je titels, in je metadescription, …
  • gebruik een keyword search

Het resultaat

Je hebt alles op punt gezet. Je keywords onderzocht, je links gecheckt, je webdesigner heeft je website “faster than lightning” gemaakt. En dan is het moment daar. Je gaat live. Je zoekt jezelf op op Google en je vindt … NIETS! Je bent nergens te bespeuren in die hele search list. WTF HAPPENED?

Geduld

Je moeder leerde het je waarschijnlijk al: “Geduld is een schone deugd.” En dat geldt ook voor Google. Zeker als je op de organische manier – lees niet betalend – wil scoren. Google “crawlt” voortdurend het internet. Het speurt voortdurend naar inhoud en botst daarbij op jouw splinternieuwe website. Na een grondige analyse krijg je een ranking. En die verandert voortdurend. Naarmate mensen je website bezoeken en lezen, of afhaken, gaat je website hoger of lager scoren.

Wat wil Google?

Google wil relevant zijn!
Als ze ons slechte websites voorschotelen dan maken we voortaan liever gebruik van een andere zoekmachine zoals BING. Nooit van gehoord? Teken dat Google z’n job goed doet. ūüėČ

Google wil geld verdienen!
Door niet alle SEO-geheimen prijs te geven wil Google ons richting Adwords duwen om te adverteren. Net zoals Facebook dat doet. Op die manier halen wij onze geldbuidel boven om goed te scoren en verdient Google een flinke duit. Als je geen geduld hebt, is dit de manier. Je resultaat moet dan niet organisch groeien en is er meteen. Maar het is ook tijdelijk. Gedaan met betalen betekent dan ook het einde van de prachtige score.

Constant werkpunt

En jammer genoeg blijft die positie van je ranking fluctueren. Kraai dus niet te vroeg victorie als je op één staat!
Onder andere onderstaande punten oefenen blijvend invloed uit op je score:

  • modetrends of – waarden
  • rages
  • je concurrent z’n SEO- of SEA-activiteiten
  • Google’s voortdurend veranderende algoritme

Advies

Wil je goed scoren √©n blijven scoren in de search list? Laat dan om de 3 √† 4 maanden je SEO terug onder de loep nemen door je webdesigner. Zo kan je je SEO constant bijschaven en kan je je website aanpassen als er zaken zijn die je score minder gunstig be√Įnvloeden. Net zoals je bedrijf zelf, is je website een constant evoluerend gegeven. IN.DRUK helpt je graag evolueren in al je communicatie.

YES HELP ME!