Truth bomb: Pinterest checkt het niet voor je. Dus ga niet klakkeloos het voorbeeld overnemen dat je daar zag! Één criterium voor een succesvol logo mis je dan al sowieso: wees onderscheidend!

Even aftoetsen of jouw logo werkt?

1️⃣ Is het goed leesbaar als je het gaat verkleinen? Of loopt het dicht?

2️⃣ Werkt je logo ook in zwart-wit? Of in één kleur? Of speelt budget voor jou totaal geen rol en ga je altijd een full colour bedrukking betalen voor het personaliseren van je winkelzakjes of de belettering van je wagen?

3️⃣ Voelt je doelgroep zich nog altijd aangesproken door je logo? Vertegenwoordigt dat logo nog steeds wat je doet? Een bedrijf evolueert waardoor het logo waarmee je ooit gestart bent misschien helemaal niet meer aansluit bij wat je nu doet. Als je bijvoorbeeld bedrijfsjuriste was maar nu je klanten begeleidt in hun digitaliseringsproces dan zou het perfect kunnen dat je logo niet meer past.

Laat je logo ontwerpen door een specialist en trek meer klanten en omzet aan omdat ze een match met je voelen door je visuele identiteit.