thought leader

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als thought leader heb jij de “top of mind”-positie binnen jouw domein. Jij bent de expert ter zake waar mensen meteen aan denken als het over jouw sector gaat. Jij bent in hun gedachten de leider in dat vakgebied.

Bijvoorbeeld:
Als het op “holistische schoonheidsspecialiste” aankomt dan denk ik meteen aan mijn klant Kim van het “Voel Je Goed Instituut”. Zij is experte en deelt haar kennis graag met haar klanten.
Gaat het over intensieve behandelingen om beschadigd haar terug te herstellen dan denk ik aan Esther van “Esther Hair & MakeUp”.
En als het over rebranden met een ruggengraat gaat dan hoop ik dat er heel veel mensen spontaan aan mij en IN.DRUK denken. 😉

Om thought leadership te claimen is het belangrijk dat je je expertise aantoont. Dat je klant kan zien dat jij heel goed weet waar je het over hebt en haar probleem vakkundig van de baan gaat helpen. Dat kan je door op social media reels te maken. Blogs op je website zijn ook een prima plan.

Een thought leader durft zichzelf ook tonen. Onverbloemd. De mooie en minder mooie kanten. Authentiek. Het is heel belangrijk dat je geloofwaardig bent. En dat lukt nog altijd het beste door gewoon jezelf te zijn.

Een thought leader durft te kiezen. Het is immers niet voor iedereen weggelegd om in meerdere domeinen thought leader zijn. Apple komt nochtans sterk in de buurt. Ze staan als thought leader wel meer bekend als vernieuwer en verbreker van het status quo. Ze laten zich daarbij niet vastpinnen op één sector. Net hetzelfde geldt voor Elon Musk: auto’s, social media, … Maar voor gewone stervelingen is het een goed idee om voor een niche te gaan en daar werkelijk in te excellereren. Minder vermoeidend ook. Kan je je voorstellen hoeveel cursussen je anders gaat willen volgen. 🙂

Weet ook tegen wie je spreekt. Zo ben je nog beter in staat om de struggles van je doelgroep aan te pakken.

Wil je nog meer tips om je rol als expertenmerk te claimen? Meld je dan zeker aan voor het gratis webinar van 26 januari: Van “grijze muizenmerk” naar “thought leader” door merkstrategie en branding.

AANMELDEN

Graag tot dan!